Introweek Sydney en Basecamp - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kevin Claassen - WaarBenJij.nu Introweek Sydney en Basecamp - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kevin Claassen - WaarBenJij.nu

Introweek Sydney en Basecamp

Door: kevin

Blijf op de hoogte en volg Kevin

17 September 2016 | Australië, Sydney

Eindelijk wat tijd om mijn eerste blog te schijven.. eindelijk zullen jullie denken:) drukke tijd gehad met een hele leuke planning. Maar daar vertel ik zo wat meer over. Plan was om maandag al de eerste blog in te sturen, op het surfcamp (later meer daarover) bleken we echter geen bereik te hebben dus hierbij alsnog.

Ik ben dus naar Australie gegaan via Ultimate OZ (Activity International) daarbij hebben we een Introweek. Daarnaast hebben we een surfcamp geboekt, wat dus de 2de week zal zijn bij 7mile beach. Daarna zal ik op de 18de naar Cairns reizen om de Oostkust te gaan doen.. voor de rest nog niets gepland. Maar voor nu eerst de introweek..

Introweek:
Na 2 goede vluchten dan eindelijk aangekomen in Sydney. Na een aantal keer border security op tv gezien te hebben waren we op alles voorbereid, maar rond 5u ochtends blijkt de drukte mee te vallen en zijn we binnen 20 min buiten. Hier wacht als het goed is een shuttle bus naar het Hostel op ons.
Daar lijken we echter direct al even te moeten wennen aan het laidback leven hier. Heb de tijd niet bijgehouden, maar het duurt even voordat we uiteindelijk toch opgehaald worden. Dit samen met nog een paar Nederlandse backpackers

Eerst even ingecheckt bij het Wake Up Hostel. Gezien het nog erg vroeg is, zijn onze bedden nog niet klaar, maar gezien het al “winterse” heerlijke weer en wat hernieuwde energie alvast een rondje gaan maken, om uiteindelijk even een powernap te doen, vermoeidheid slaat toch toe na zo’n reis:)
Eerste indruk is prima, veel Nederlanders, Britten, Belgen en Amerikanen met ieder een ander idee om de komende tijd rond te gaan trekken.
Uiteindelijk op tijd gaan slapen op de eerste dag, morgen begint de intro week van ultimate oz.

Maandag:
Allereerst een korte infosessie gehad waarbij we ook direct onze simkaarten kregen, toch wel gemakkelijk om voor zo’n 30 dollar een abbo te hebben dat je elke maand naar wens kan regelen.. zit dus nergens aan vast. Hierin zit ook 2GB aan data dus dan kun je zolang je niet in de Outback bent toch nog een beetje contact hebben met thuis.

Smiddags een walking tour gedaan door Sydney, Via Hyde park naar het Opera House.. nu moet ik zeggen dat ik me daarbij veel had voorgesteld, maar dat al na een week het Opera House niet heel veel voor vind stellen als je de rest hier in Australië ziet. Dan nog voelt het heerlijk om eindelijk hier te zijn!
Savond afgesloten met een welcome party. Dat valt echter nog niet mee met een flinkje yetlag:P

Dinsdag:
Vandaag de Syndey Harbour Cruise gedaan, uiteindelijk met de boot in een hoekje bij een klein strandje gestopt om daar vanaf het dak van de boot in het water te duiken, was een beetje koud, maar dat was het zeker waard. Daarna op dezelfde plek nog een cruise bbq gedaan, eerste keer dat ik op een toch wel luxe boot zit die een bbq heeft, dat vlees was echt heerlijk. Goed teken voor mij was dat ik eindelijk goed gegeten heb sinds ik aangekomen ben in Australië.

Woensdag:
Vandaag begint onze Basecamp trip, veel verhalen over gehoord in het Hostel dus zin om erheen te gaan. Vrijdag gaan we weer terug naar Sydney om de introweek af te sluiten.
Het Basecamp hebben we met de bus bereikt na zo’n 3u reiden, lange rit, maar ook daar kunnen we aan gewend raken hier. Het Basecamp is in Port Stephens, ook erg leuk om even doorheen te lopen en het leven hier buiten de stad te zien.
Vandaag ook Josie de kangaroo ontmoet. Heel lief beesje die bij zelf bij het Basecamp is aangekomen, en nooit meer is weggegaan. Wel fijn om te weten dat hij niet verplicht daar blijft gezien allemaal mensen continue selfies met hem maken.. kan me voorstellen dat ie dat niet super leuk vind.

Donderdag:
Met wat jeeps naar de duinen gereden om voor het eerst te gaan sandboarden.. echter niet het sandboarden waarbij je net zoals snowboarden zigzag naar beneden kan gaan, maar gewoon stijl naar beneden zittend of liggend op de buik. Wel een leuke ervaring en botsingen waren dan ook onvermijdelijk:P
Smiddags een hike gedaan naar de top van een berg en terug. Uitzicht was genieten!

Vrijdag:
Op de laatste dag hebben we een dolfijnen cruise gehad. Beetje jammer dat er behalve onze groep ook op het laatst nog wat chineesjes op de boot kwamen die niet lijken te kunnen luisteren of net doen of ze geen engels kennen:P Het zien van dolfijnen was niet makkelijk maar daar moet je natuurlijk altijd geluk mee hebben.. uiteindelijk gelukkig nog wel een paar gezien waar ook nog eens een kleintje bijzat.
Zaterdag voor het eerst weer even een “rustdagje”. Overdag daarvan gebruik gemaakt om even naar de HQ van Ultimate OZ te gaan om te kijken naar de beste opties om de Oostkust af te reizen. Je hebt erg veel keus en zijn verschillende manieren om het te doen. Dus dat word nog even goed nadenken.

Beste keus voor mij op dit moment lijkt de Greyhoud bus te zijn in combinatie met de activiteiten langs de Oostkust via de organisatie.. lijkt duur maar bedenkende dat je hiervoor uiteindelijk toch anders via een andere tour moet betalen dan valt het allemaal wel mee, ook wetende dat deze organisatie erg leuk is maakt het wat makkelijker. Voor nu laat ik deze informatie even inzinken en zal ik na het surfcamp gaan beslissen. Moet toch nog wachten tot mijn geld overgezet is van mijn Nederlandse naar Australische bankaccount.
Savonds hebben we als “afsluiter” een partynight gehad. Best leuk 4 kroegen met in elke kroeg een gratis drankje.. kroegentochten kennende zijn die gratis drankjes niet veel bijzonders maar dat viel dit keer gelukkig mee. Enkel jammere van om 8u aan een kroegentocht beginnen is dat de eerste 2 kroegen nog niet echt volzitten.. maar dat lost zich gemakkelijk op als je met de organisatie al met zo’n 100 man bent. Van het 3de hostel gaan we terug naar de Sidebar met een Partybus. Erg leuk gedaan ook al was het maar zo’n 15 min. Uiteindelijk rond 2u in de Sidebar (bar bij hostel) de avond in stijl afgesloten.

Zondag:
Vandaag op de officieel laatste dag van de Ultimate OZ introweek een beach wandeling gemaakt van Coogie tot Bondi beach. Dat was een prachtige maar behoorlijk lange wandeling van zo’n 3u. Naderhand met een aantal van de groep wat gegeten bij Bondi beach, en vanavond de eerste week afgesloten bij Darling harbour met een heerlijk pannenkoeken diner:P

Momenteel ben ik net terug in Sydney van Surfcamp, morgen vertrekken we naar Cairns. Ik ben het verslag van de 2de week dan ook nog aan het afronden en zal dit na t weekend online zetten.

• 17 September 2016 - 10:06

Robert-jan:

Hi Kevin, het duurde inderdad wel erg lang hoor voor je eerste blog kwam ;)

Goed te horen dat de reis goed is verlopen. Je hebt in de eerste week al veel gedaan, maar gezien de tijd die je daar nog hebt zal er nog veel meer moois gebeuren.

Groeten uit het (inmiddels) koude nederland :)

• 17 September 2016 - 11:37

Marian:

Ha, mooi verhaal.
    Wij hadden natuurlijk al lang wat van je gehoord.
    Ben benieuwd naar het volgende verhaal

• 18 September 2016 - 12:51

Ans En Gerard :

Hallo Kevin, erg leuk geschreven :)
    Leuk om je zo te volgen. Samen met
    De foto's die je ons hebt geappt geeft
    dit een mooi beeld. We kijken al uit
    naar je volgende blog.

• 18 September 2016 - 13:41

Jos En Ghislaine:

Leuk verslag , geniet ervan

• 18 September 2016 - 17:53

Wiel En Nellie:

ha buurmanneke,zo te lezen is het er harstikke mooi.
    en een goede vlucht gehad vertelde jullie mam .
    een heel leuk verslag , geniet er maar lekker van .
    we blijven benieuwd hoe het verder gaat , en wachten af voor het volgende bericht.
    heel veel groetjes uit de Tuinstraat.

• 19 September 2016 - 09:02

Manon:

Hi Kev,
    Leuk om te lezen en voor mij zo herkenbaar, krijg gelijk heimwee. Veel plezier met je trip naar Cairns en ik blijf je uiteraard volgen.
    Groetjes, Manon

• 19 September 2016 - 13:48

Malou:

Leuk om te lezen Kevin! Zo te horen heb je het naar je zin :-)

Groetjes, Malou

• 21 September 2016 - 12:54

Mien:

Hoi Kevin,

Mooi verhaal en wat heb je al veel meegemaakt die eerste week.
    Ben benieuwe naar het surfkamp.
    Geniet van alles.

Groetjes