Airlie Beach, Whitsundays, 1770 - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Kevin Claassen - WaarBenJij.nu Airlie Beach, Whitsundays, 1770 - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Kevin Claassen - WaarBenJij.nu

Airlie Beach, Whitsundays, 1770

Door: Kevin

Blijf op de hoogte en volg Kevin

10 Oktober 2016 | Australië, Airlie Beach

Maandag:
Na een 4,5 u durende busreis aangekomen in Airlie beach, gezien ik nog even moet wachten op inchecken, alvast even een kijkje genomen bij strand en zwembad. Is een leuk plaatsje met een lange barstreet, een lagoon en wat strand. Leuk om er een weekje rond te hangen, maar langer dan dat ook niet. Ik zal hier dan ook enkel voor de Whitsundays blijven en dan weer doorgaan, zoals de meeste doen.

Dit weekend is het ook Muschroom Valley, een 3daags festival hier vlakbij (als je benieuwd bent wat voor feest, filmpjes staan op Youtube :) ) helaas kun je geen enkele dag ticket boeken, dus gezien ik vrijdag pas terug kom zal ik een volgend festival gaan zoeken, gelukkig zijn er meerdere over geheel Australië dus dat komt wel goed.

Savonds met wat kamer genootjes op het balkon gezeten, wijn gedronken en liedjes gezongen, gezien iemand een gitaar bijhad en erg mooi kon spelen was dit dus een top avondje!

Dinsdag:
Ook vandaag een lekker relax dagje, veel mensen die in het Hostel erbij komen, zijn net terug van Whitsundays.. de meeste ook behoorlijk verbrand, dus dat beloofd wat. Daarentegen al wel een hoop verhalen gehoord en foto’s gezien, dus heb er al zin in.

Woensdag (Whitsundays) t/m vrijdag
Vandaag begint de Whitsundays boottrip, de trip zelf begint pas om 14:00u vanmiddag, maar moeten alvast inchecken om 10u, gezien ik ook moet uitchecken bij het hostel en spullen moet opbergen word dat dus weer vroeg opstaan.

Om half 2 verzamelen we op het Marine point, eenmaal we verzameld zijn.. we zijn in Australië dus dat duurt weer wat langer :P zijn er ook weer een aantal Nederlanders bij.

Op de boot is alles geregeld, het is geen moderne/luxe boot, maar een grote zeilboot, maar prima om een paar dagen te vertoeven. Het eerste stuk van de trip is behoorlijk lang, we zijn dan ook zo’n 5u aan het varen alvorens we bij de eerste stop zijn aangekomen, gelukkig hebben we tussendoor wel wat snacks gekregen, een van de snacks leek en smaakte erg naar saucijzenbroodje, maar kon natuurlijk niet tippen aan de Nederlandse versie :P De eerste stop is vlak voor Whiteheaven beach, vandaag zullen we dus eten/chillen op de boot en morgen hebben we een volle dag.

Om de eerste avond op de boot in te luiden hebben we even een stevige avondmaaltijd gehad, waarna vele een spelletje/drankje mee hebben gedaan. De meeste mensen zijn wel al behoorlijk vroeg (21:30) naar bed.. waarschijnlijk gezien we morgen al om 6u op moeten.

Ik vind het samen met een paar andere echter nog te vroeg en buiten ook te mooi, de lucht is helder dus perfect om op het dek te liggen en naar de sterren te kijken, zelfs een aantal vallende sterren gezien, heerlijk gevoel om ergens midden in de zee op een bood te slapen en ondertussen naar sterren te kijken. Ik heb tevens een poging gedaan om buiten te slapen, maar na 1,5 uur toch besloten om in bed te duiken gezien de behoorlijk harde wind en het flink schudden van de boot.

Vandaag de volle dag van de trip, deze begint “heerlijk” gezien de bel voor het eten al om 6u gaat in plaats van 7, lekker vroeg ontbijten dus.

Na het ontbijt komen we aan op White heaven beach, waar divere boten het eiland komen bewonderen. Hier zijn we zo’n 3u geweest alvorens we verder gaan. Whiteheaven beach is prachtig, als eerst hebben we een uitkijkpunt, daarna lopen we daadwerkelijk het strand op, wat super wit is en niet warm.. wat toch best wel apart voelt maar erg fijn gezien je geen oververhitte voeten krijgt. In de zee moeten we hier wel stingsuits aan, dit geld eigenlijk voor het gehele bovenstuk van de oostkust gezien hier kwallen zwemmen. Ook de zee is prachtig, deze is zo helder dat je in de zee staand alsnog je eigen schaduw op de bodem kan zien. Aan het eind is het zelfs nog gelukt een kleine haai te spotten die op een ondiep stukje zwemt.

Hierna hebben we nog 2 punten gehad om te snorkelen, op beide plekken erg mooi koraal gezien en veel verschillende/grote vissen. Helaas niet gelukt om hier de haaien/schildpadden te spotten.. maar volgende keer beter.

Zit er toch aan te denken om een gopro te gaan halen, toch wel mooi om alles te kunnen filmen/fotograferen, dat blijft met een mobiel toch wat lastiger.

Ook vandaag weer een lekker avond eten gehad gevolgd door wat spelletjes en drankjes.

De laatste dag (ochtend) nog een laatste keer gesnorkeld alvorens we terug gaan naar Airlie beach. Leuke plek gezien het niet diep is en het koraal dus erg dichtbij is. Ook hier helaas geen schildpadden dit zal dus nog even moeten wachten.

In het algemeen wel een erg leuke trip. Volgende keer zal ik waarschijnlijk wel gewoon een dagtrip doen gezien je toch wel een behoorlijk deel van de trip aan het varen bent.

Bij aankomst in Airlie heeft iedereen nog een afterparty, gezien het vrijdag avond is betekend dit dus feesten! Ondanks dat we allemaal behoorlijk moe zijn.. Allereerst een lekker goedkoop avond eten gehad en erg leuk om de meeste mensen van de boot nog even terug te zien. Naderhand de avond afgesloten met wat vrienden die ik in Sydney heb leren kennen. Iedereen is op z’n eigen de route aan het doen, maar zijn dus vanavond hier, dus een kleine reünie :)

Zaterdag:
Opnieuw na een korte avond, vandaag uitchecken om vanavond om overnachting in de bus naar Agnes Water (1770) te doen. Dit zal zo’n 10 uurtjes duren, en zal dus rond 6u sochtends daar aankomen. Daar zal ik dan een dagje spenderen duur te surfen paar uurtjes en naar het Kangaroo sanctuary te gaan, van Melvin te horen gekregen dat de entree hiervoor een erg toepasselijke prijs heeft… €17,70 :)

Daar heb ik dan wel een overnachting geregeld, maar veel gebruik zal ik er niet van maken gezien ik de volgende ochtend om 6u weer een busreis van zo’n 3u naar Rainbow heb, aangezien ik daar moet zijn voor de Fraser Island Trip. Maar voor vandaag zal ik dus de dag nog even in Airlie moeten doorbrengen om vanavond de bus te pakken.

Bij het ontbijt kom ik wel al een jongen tegen uit Finland die ook alleen reist en heeft besloten voor vandaag en morgen hetzelfde te doen, dus wel leuk om zo’n dagje met een reismaatje te besteden.

Uiteindelijk om 21:00u de bus naar 1770 (Agnes water) gepakt om sochtends rond 6u aan te komen. Lekker vroeg maar gelukkig worden we netjes opgehaald door het Hostel en kunnen we direct inchecken. Aangezien we toch al wakker zijn besluiten we gebruik te maken van het gratis ontbijt en daarna een rondje te maken.

Je kunt hier surfen en naar het Kangaroo Sanctuary gaan. Gezien er bijna geen golven zijn hier besluit ik geen surfboard te gaan huren, wel de andere. Er zijn ook diverse andere tours maar die laat ik links liggen.

Begin van de middag dus even lekker op het strand gelegen en naderhand beetje bijgeslapen om vervolgens naar het Kangaroo Sanctuary te gaan. Erg mooi en leuk om te zien, en ze ook nog eens te voeren. Ze zijn hier opgevoed dus erg gewend aan mensen. De man had ook nog van alles te vertellen over kangaroo’s en voedsel en hoe het achteruitging met de mensheid maar die verhalen zal ik jullie besparen :) (de foto’s komen binnenkort online.. beloofd! :) )

De dag afgesloten met wat meiden die ook naar Rainbow gaan voor de tour van dinsdag, en nog wat ouderen mensen die behoorlijk dronken waren.. dat t bijna beschamend was om te zien, wel komisch natuurlijk  Op tijd gaan slapen gezien ik opnieuw een korte nacht heb, om 5u opstaan om de Greyhound van 6:30 te pakken naar onze volgende stop.. Rainbow en Fraser Island. Daarover snel meer.

Ik heb nu 2 verhalen erop gezet, dit gezien ik er vandaag pas achter kom dat ik een beetje achterloop. Gezien ik de komende dagen geen bereik heb zal ik het weekend in Noosa de foto’s online zetten 

• 10 Oktober 2016 - 14:03

Mien Van Der Woude:

Hoi Kevin,

Het klinkt weer ontzettend goed allemaal. Je hebt een erg vol programma met veel afwisselende activiteiten. Ben erg benieuwd naar de foto's

groetjes
    Mien

• 10 Oktober 2016 - 14:35

NELLIE EN WIEL:

hoi Kevin je ziet wel heel veel leuke dingen zeg .
    Maar vindt het wel leuk dat je het Budelse saucijzenbroodje goed promoot .
    geniet er maar fijn van en we zijn weer heel erg benieuwd naar de foto`s.
    heel veel groetjes van uit Budel
    wiel en Nellie

• 10 Oktober 2016 - 16:41

Marian:

Ha jongen
    mooi verhaal weer.
    Ik heb al mooie foto's van de Kangaroo Sanctuary gezien.
    Volgende week vast weer een mooi verhaal en mooie foto's.
    Zoals je ziet gaat de tijd snel ook in Australie.

• 10 Oktober 2016 - 23:00

Jos:

Hallo Kevin,

Je maakt erg mooie dingen mee, geniet ervan.
    Ghislaine, Bart en Nico menen 2 zusjes te kennen op de foto waar jullie zitten te eten.
    Een zou bij Bart in de klas gezeten hebben en de andere zou 1 jaar ouder zijn dan Nico.
    Ze zouden in Hamont gewoont hebben en Tuncel heten.( weet niet of dit goed geschreven is)

Ook erg mooie foto's

• 11 Oktober 2016 - 10:44

Jos Biemans:

De meisjes zouden Emel en Didi Tuncel zijn.

• 12 Oktober 2016 - 08:30

Ans:

Hallo Kevin, weer een prachtig verhaal. Wat zul je genieten...

• 19 Oktober 2016 - 12:20

Kevin Claassen:

Hoi Jos, dat zijn ze inderdaad. Erg toevallig. Alleen is het Didi en Yasmine, Emel is wel een zus van hun, daar heeft Bart bij in de klas gezeten:)