Week 6: Rainbow/Fraser Island/Noosa - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Kevin Claassen - WaarBenJij.nu Week 6: Rainbow/Fraser Island/Noosa - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Kevin Claassen - WaarBenJij.nu

Week 6: Rainbow/Fraser Island/Noosa

Door: Kevin

Blijf op de hoogte en volg Kevin

21 Oktober 2016 | Australië, Rainbow Beach

Week 6: Rainbow/Fraser Island/Noosa
Maandag
Rond 12u aangekomen in Rainbow, op zich niet veel te doen hier, de meeste komen hier enkel voor de Fraser Island trip en gaan daarna weer door.. ik doe hetzelfde.

Kom er wel al snel achter dat ik niet goed op de Voucher heb gekeken, liggen namelijk 2 hostels vlak bij elkaar hier, Dingo’s en Pippies. Ik blijk de Pippies trip te hebben en heb dus het Dingo’s hostel geboekt voor vanavond en van donderdag op vrijdag. Gelukkig blijken ze op 2 minuten lopen van elkaar te liggen dus dat scheelt dan weer.

Na even wat rond te hebben gelopen op het strand en door de winkelstraat.. meer is er eigenlijk niet direct, een Safety Briefing gehad, hier zijn we opgedeeld in groepen voor het rijden met de Jeep op het strand en voorbereid op alles wat komen gaat. Gezien we in een tent gaan slapen voor 2 nachten en enkel een matje erbij krijgen toch maar een slaapzak erbij gehuurd voor 10 dollar. Het is hier niet koud maar ook nog geen zomer, dus savonds koelt het hier af naar zo’n 20 graden.. ja dan praten we hier al over koud na zo’n 5 weken reizen :)

Savonds goedkoop gerechtje bij elkaar gekookt en optijd gaan slapen, ook morgen word het weer lekker vroeg.. 6u opstaan. Ben aan het kijken om vrijdag al de bus naar Noosa te pakken en daar een shared room via Airbnb te boeken, zodat ik daar weer even bij kan komen en goed naar een baan kan gaan kijken.

Tip voor iedereen die net als ik alleen sneldrogende handdoeken bij heeft.. gebruik deze niet voor op het strand of gras of waar dan ook.. daar zijn ze duidelijk niet voor gemaakt. Gras en takken blijven eraan kleven ook na het wassen.. met het resultaat dat ik dus toch maar 2 nieuwe dunne doeken ga halen. Gezien dit niet meer lekker is voor bij het douchen :)

De komende dagen dus de Fraser Trip Di-Do:

Dinsdag ochtend al om 6u opgestaan en alles klaar gezet, half 7 ontbijtje gehad en daarna vertrokken met 4 4x4 drives.

Opnieuw is het zo dat we de eerste dag erg veel rijden, zelfde idee een beetje als bij Whitsundays. Gelukkig echter dat we vandaag al wel een stop hebben Lake McKenzie, prachtig wit strand en super helder water. Na hier zo’n 1,5 uurtje te zijn geweest vertrekken we naar onze camping waar we de komende nachten zullen verblijven onderweg stoppen we nog bij het SS Maheno Shipwreck wat hier al 80 jaar zou liggen. Aangekomen bij de camping. Hier staat een grote tent met daaronder allemaal 2 persoons tenten waar we ons dus in verdelen. Savonds hebben we nog een lekkere maaltijd gehad waarna de meeste van ons vroeg gaan slapen gezien we morgen een volle dag hebben.

Helaas blijkt het bij vertrekken met de auto’s dat het vandaag regenachtig begint, lastig als je maar een vest bij hebt. In de ochtend hebben we de Champagne pools gedaan, erg mooie en vrij baden aansluitend aan de zee, gezien het toch behoorlijk regent besluit ik hier niet in te gaan zwemmen. Verder hebben we in de ochtend nog naar de Indian Head gereden, hier zijn we helemaal ophoog gelopen naar het uitkijkpunt.

Gelukkig is het weer alweer wat opgeklaard en vertrekken we naar het laatste punt voor vandaag Eli Creek, dit is voor mij toch wel een van de hoogte punten, prachtig kort riviertje lopend tussen de bergen vlakbij de zee. Gelukkig is het ondertussen weer droog en redelijk lekker weer, zwemmen gaat niet maar het water is ondiep genoeg om er lekker doorheen te lopen op die manier kunnen we toch alles zien.

Gezien we door de weersomstandigheden aardig vroeg terug zijn hebben we nog een paar rondes volleybal gespeeld waarna we de avond afgesloten hebben bij het vuur en onze tourgids die met zijn gitaar wat liedjes voor ons doet. Erg mooi met wat marshmallows en een kampvuurtje!

Donderdag ochtend vroeg vertrokken naar een laatste meertje boven in een berg (weet niet meer hoe deze heet). Onze gids gaf aan dat het snel z’n 25 min lopen was en langzaam hooguit 40.. beide is ons niet gelukt zo vroeg op de ochtend.. binnen zo’n 45 min kwamen we uiteindelijk aan. Daar gelukkig wel even op het strand kunnen relaxen. Hierna weer op ons gemak terug gegaan naar Rainbow.

Savonds met grotendeel van de groep nog een BBQ gedaan en daarna optijd gaan slapen gezien we allemaal kapot waren  Laatste week sinds Whitsundays erg veel korte nachten en drukke dagen gehad dus moet even gaan bijkomen. Morgen vroeg zal ik vertrekken naar Noosa gezien dit plaatsje niet echt meer iets te doen is.

Vrijdag- Zondag: Noosa

Optijd aangekomen in Noosa gelukkig wacht daar al een Shuttle bus op ons. Omdat we nog even moesten wachten op vertrek nog even snel wat boodschappen kunnen doen.

Na aankomst blijkt dit een leuk en relaxed hostel te zijn, 4 bed kamer en een hippie sfeertje met buiten wat hangmatten en voor elke 2 kamers een keuken/badkamer

Vandaag nog even een rondje gelopen gezien het Sunshine beach hier een paar minuten lopen vandaan ligt. Mooi strandje maar wel erg lang waardoor de golven behoorlijk ruig zijn.

In het Hostel een Duits meisje leren kennen waarmee ik het hele weekend uitgehangen heb samen met nog wat mensen die ik eerder heb leren kennen.

Zaterdag hebben we van Sunshine beach naar National Park gelopen, hier doorheen naar de Mainbeach. Is ongeveer een wandeling van 3u en vanuit Mainbeach hebben we dan weer Schuttlebus terug naar Hostel gepakt.

In National Park nog lekker gezwommen in een natuurlijk zwembad, blijft toch erg lekker ook vooral gezien je eerst over allemaal rotsen moet om daar te komen.

Onderweg zijn er nog erg mooie kleine strandjes waar wel goede golven zijn en dus ook veel gesurft word.

Aangekomen bij Main beach nog even lekker op het strand gelegen en door de winkelstraten gelopen alvorens terug te gaan naar het Hostel. Dit is tot nu toe wel mijn favoriete plaatste van de Oostkust. Kunt er niet echt feesten, maar wel erg leuke vakantieplek met veel leuke strandjes en erg mooie natuur!

Zondag ochtend naar de Farmer market geweest, geen hele grote markt maar leuk om even doorheen te lopen en wat eten/fruit te proeven. Vooral het fruit is erg vers en lekker.

Naderhand samen bij het Hostel een surfboard gehuurd, dit is in dit Hostel gratis, vandaar de keuze voor dit Hostel  Echter blijken de golven bij Sunshine beach nog altlijd behoorlijk ruig, dat zal ook wel de reden zijn dat er weinig surfers te zien zijn, wel veel windsurfers wat dan wel erg vet is om te zien! Wij hebben besloten nog maar even naar Main beach te gaan om daar nog even een laatste keer te relaxen gezien morgen vertrek is naar Brisbane.

In Brisbane heb ik gelukkig 2 couchsurfing hosts kunnen vinden. Beide liggen ze iets buiten Brisbane, maar goed het is gratis verblijf dus daarmee kan ik een weekje even bijkomen en wat zaken regelen, daarover volgende week meer.

• 21 Oktober 2016 - 07:35

Mien:

Hoi Kevin,

20 graden lijkt mij inderdaad niet verkeerd en dat gaat dan nog om de nachttemperatuur. Wat mooi die foto's van het strand. En dat je alweer 6 weken weg bent zeg.
    ik vind het weer een mooi verslag. Geniet van alles en tot de volgende keer.

groetjes
    Mien

• 21 Oktober 2016 - 08:24

Ans :

Hallo Kevin, wat is het geweldig daar met de prachtige witte stranden en die zonsondergang......mooie foto's en leuk verhaal weer.

• 21 Oktober 2016 - 16:37

NELLIE EN WIEL:

hallo Kevin,

Je zult je niet vervelen daar ,zoveel kunnen doen daar en zo mooi.
    Lekker weer daar .Jammer van die handdoeken dat die zo tegenvallen he.
    En inderdaad de foto"s zo mooi .
    We zijn blij dat we hier er ook van kunnen genieten.
    veel plezier daar met je vrienden en tot schrijfs.

Wiel en Nellie

• 21 Oktober 2016 - 18:44

Ha Kevin:

Ook al hebben we met skypen en bellen al veel gehoord.
    Het blijft toch ook leuk je verhaal te lezen en nog meer foto's te zien.
    Je doet het goed.
    Blijf genieten
    Paul, Patrick, Marian

• 10 November 2016 - 09:25

Alrik:

Hoi Kevin,

Mooie foto's (koala!) en leuk om te lezen.
    Veel plezier nog - heb je al werk daar? :)

Alrik

• 13 November 2016 - 09:34

Kevin Claassen:

@Alrik, Thanks, hier alles goed! Ja heb ondertussen werk gevonden. Begin morgen dus ben benieuwd:)