Week 7: Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Kevin Claassen - WaarBenJij.nu Week 7: Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Kevin Claassen - WaarBenJij.nu

Week 7: Brisbane

Door: Kevin

Blijf op de hoogte en volg Kevin

23 Oktober 2016 | Australië, Brisbane

Dit word even een rustige week, geen trips gepland, enkel even bij wat Couchsurfers verblijven en wat zaken bijwerken. Vooral ook even zoeken naar een baan gezien ik nu toch wel aan het werk wil. Mijn Budget red het nog goed, maar na 6 weken vakantie te hebben gehad heb ik nu ook wel zin om weer naar de stad te gaan en een ander deel van het backpacken te beproeven.

De eerste Host waarbij ik verblijf tot donderdag zit in Jindalee met bus zo’n 30 min buiten Brisbane, erg mooi huis met 2 lieve honden en een zwembad. Wat de meeste huizen hier wel hebben.

Gezien ik bij de volgende Host wat dichter bij de stad zit en zaterdag ook nog even een nachtje in een Hostel zal besteden besluit ik lekker even bij het huisje te blijven.

Wel ben ik woensdag nog even naar het Koala Sanctuary geweest. De Entree is wat prijzig online boeking 32 dollar, je kunt hier ook nog Koala vasthouden en mee op foto gaan maar gezien dat nog duurder word laat ik dat voor nu even. Hier krijg ik op mijn reis vast nog wel een kans voor.

Verder erg leuke “dierentuin” ze hebben wat vliermuizen, diverse vogels, reptielen, krokodil, schildpadden, en natuurlijk Koala’s en Kangaroes. Erg leuk om de Koala’s van dichtbij te zien! Ik had er al eentje onderweg in het National Park in Noosa gezien, maar die zat erg ver hoog in de bomen, dus nu van dichtbij toch wel een mooiere ervaring.

Ik ben met de fiets naar de dierentuin gegaan, wat zo’n 20-30 min was. Ik snap nu wel erg goed waarom er niet veel mensen gaan fietsen hier. Met hoog en laag door veel wijken is het behoorlijk zwaar.. al kan dit ook gedeeltelijk komen dat de achterband niet volledig hard was :) Toch zal ik waarschijnlijk in Australië niet heel snel meer de fiets pakken.

Na nog een avondje bij de Host krijg ik toch een betere indruk van de seizoenen en vakanties hier vooral aan de oostkust. Zij geeft onder andere aan dat ze niet heel veel kan reizen in de zomer vakantie gezien kerst en nieuw hierin vallen. Gezien de zomer vakantie natuurlijk totaal omgekeerd is van wat ik gewend ben. Is dit hier van november tot eind januari ongeveer. Ik ben benieuwd hoe me dat gaat bevallen :)

Donderdag op tijd vertrokken naar mijn volgende Host, zij woont in Windsor wat aan de andere kant van Brisbane ligt. Wel grappig wat je allemaal voor elkaar kan krijgen. Ik had namelijk te weinig geld bij voor de bus, maar pin automaat was te ver weg, dus de eerste bus vrouw heeft me bij de volgende halte afgezet waar een pin automaat was.

Daarna bij de volgende bus een half uur later een aardige vent die aangaf dat ik bij de volgende bus in stad kon betalen, dus deze rit van heb gratis kreeg (normaal toch 7,50)

Daarna in de stad een bus/trein kaartje van 4 dollar betaald uiteindelijk om bij mijn Host te komen. Dus uiteindelijk toch ver gereisd (1,5u) voor enkel 4 dollar.. dat geeft een lekker gevoel :)

Aangekomen bij de volgende host, klein maar fijn appartementje, met een mooie auto, een Mazda RX8 die ze heeft gekocht voor zo’n 14000 dollar. Best leuk om even in te rijden.

Ook bij deze host een erg relaxte, fijne tijd gehad, ze had een avond shift maar voor de rest was ze de hele tijd beschikbaar. Veel gepraat over de verschillende seizoenen hier aan de oostkust en dan met name het warme maar ook ruige weer wat hier voor kan komen. Daarnaast ook veel reisverhalen gedeeld. Er kwam vrijdag nog een vriend van haar langs, toen ook met z’n allen een dag doorgebracht, savonds lekker een film gekeken met zelf gemaakte pizza erbij om de avond af te sluiten.

Zaterdag lekker uitgeslapen om vervolgens terug naar het Centrum van Brisbane te vertrekken, hier heb ik een avondje bij Nomads geboekt. Hier blijkt nog een meisje dat ik in Sydney heb leren kennen in het Hostel te werken voor salaris en accommodatie. Ze geeft aan dat hier wellicht nog werk is dus dat ik maar naar iemand moet vragen. Uiteindelijk mede daardoor besloten om niet zondag te vertrekken, maar een avondje bijgeboekt, dus zal Maandag naar Byron vertrekken.

De zaterdag avond lekker uit geweest met medemensen van de hostel kamer. Zij zitten hier al een behoorlijke tijd, sommige zelfs puur omdat ze geen geld meer hebben, maar het zijn gezellige mensen, dus een avondje op stap dan kan nog wel :)

Zondag een lekker rustig dagje gehad, naar de South Bank van Brisbane gelopen, hier heb je een mooie winkelstraat/market en heb je daarnaast ook het lagoon, wel lekker om hier even rond te hangen. Ook nog bij hostel nagevraagd voor baan, geven aan dat er enkel op dit moment werk beschikbaar is in ruil voor accommodatie, gezien ik dat niet zoek, dus besloten om naar Byron mijn reis voort te zetten.

Morgen zal ik naar Byron Bay gaan, Goldcoast/Surfers Paradise ga ik voor nu even overslaan, dit omdat Melvin heeft besloten eind van de week naar huis te gaan en ik dus woensdag al terug zal zijn in Sydney. Toch wel fijn om laatste paar dagen nog even samen door te nemen. Uiteindelijk zal dit hopelijk mijn zoektocht naar een IT baan ook makkelijker maken.

  • 23 November 2016 - 18:14

    Mien:

    Ook wel lekker zo'n rustige week. Je krijgt door de hosts wel weer prima informatie over de omgeving en de gewoontes.
    Ben benieuwd naar je volgende verhaal. Ik ga snel door met lezen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kevin

Actief sinds 01 Juni 2016
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 5672

Voorgaande reizen:

02 September 2016 - 31 December 2017

Aussie

Landen bezocht: