Surfcamp - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kevin Claassen - WaarBenJij.nu Surfcamp - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kevin Claassen - WaarBenJij.nu

Surfcamp

Door: Kevin

Blijf op de hoogte en volg Kevin

21 September 2016 | Australië, Sydney

Nog steeds een volle buik van de heerlijke pannenkoeken vertrekken we vandaag naar het surfcamp. Dit was zo’n 2u rijden buiten Sydney dus dat valt wel mee. Hier zullen we de komende 5 dagen verblijven en dus dagelijks 2x leren surfen.

Na het indelen van groepen, kennismaking en kamer uitkiezen krijgen we een wetsuit voor het surfen. Het surfcamp bevindt zich bij 7mile beach, dit blijkt een fijn strand gezien het enkel gebruikt word door het kamp en dus volop kunnen oefenen.

Na wat oefeningen en uitleg op het strand gaan oefenen in de zee en we blijken in een goede groep te zitten gezien het aan het eind iedereen gelukt is minimaal 1x op het board te blijven staan. Toch wel iets om trots op te zijn op de eerste dag dat je aan het surfen bent.

Na het surfen heerlijk gegeten, dit is allemaal erg goed verzorgd. En uiteindelijk na een paar drankjes en kaartspelletjes de eerste avond afgesloten, morgen de eerste volle surfdag.

Ik ga niet elke surf dag omschrijven want ze zijn bijna hetzelfde. We zijn opgedeeld in 2 groepen, vroege en late. De vroege hebben surflessen om 8:00u en 13:00u en de late om 10:00u en 15:00u. Dit heb je dan dus om te dag. En verder is sochtends elke dag ontbijt, lunch en avondeten geregeld. Elke dag wat anders en ruimschoots genoeg voor iedereen. Savonds doen we vaak een drank/kaartspelletje of beer pong wat ook erg leuk is. De mensen zijn erg gezellig en ook de surfleraren doen lekker mee. Aan het eind van de avond krijgen we nog alle foto’s van die dag te zien. Het surfen was vrij koud, vandaar dat ook bijna iedereen behoorlijk verkouden/ziekjes is geworden, maar niets ernstigs.. enige wat ons vaak wat minder enthousiast maakte was het telkens moeten aantrekken van een nog nat en koud wetsuit. Maar als je daarna op zee bent gaat het prima, tenzij je “noisedives” maakt :P al met al een erg leuke ervaring en aan het eind van de week allemaal klaar om de rest van de reis te kunnen surfen!

Vrijdag:
Laatste dag van surfcamp. Vandaag hebben we de vroege, dat betekend dus om 7u ontbijten en om 8u surfen. De groep is behoorlijk klein, de meeste hebben de laatste avond flink gefeest en zijn dus niet uit bed te krijgen. Maakt eigenlijk niet uit want dan hebben we met surfen meer kans om te oefenen. Begin van elke les krijgen we wat instructies en doen we een warm-up, deze laatste les hebben we echter wat tricks geleerd, nu nog zien deze ook daadwerkelijk uit te voeren.. de “180” is wel al aardig gelukt!
Smiddags weer met de bus opgehaald en savonds weer aangekomen in Wakeup, waar we 2 nachten zullen verblijven tot onze vlucht naar Cairns.

Zaterdag:
Met nog 2 andere om 10:00 naar de bar skills course. 4u durende training om in Australië te kunnen werken in een bar/restaurant. Daarnaast zullen we nog een RSA certificaat moeten bemachtigen, dit verscheeld echter per deel van Australië, dus even kijken hoe en wat ik hierin wil doen. In principe kan ik met de gratis online course een RSA halen voor Queensland, daarmee kan je dan echter niet werken in NSW en Victoria, daar kost een RSA tegen de 100 dollar. Maar gezien ik vooral in Queenslans even wil werken om wat extra geld op zak te hebben, komt die online versie mij goed uit.

Smiddags nog even wat zaken afgerond en bij het Ultimate OZ kantoor de Greyhound bus geboekt, deze zal ik gebruiken van Cairns naar Syndey en is 3 maanden geldig, verder 2 activiteiten bijgeboekt: Tablelands en Great Barrier Rief, bij de laatste ook de intro scubadive upgrade gedaan, dat ik kan kijken of duiken iets voor mij is. De Tablelands zullen we maandag al gaan doen.

Voor de rest zijn er nog een aantal dingen die ik graag wil doen, deze ga ik echter zelf boeken.

Savonds lekker met wat vrienden wat eten gemaakt in het hostel en vervolgens met iedereen die van de afgelopen 2 weken nog in Syndey is, een laatste partynight gedaan bij de Worldbar (dacht ik :P) in Kingscross. Een aantal mensen hebben alsnog gekozen om ook in Cairns te beginnen gezien het weer, dus die zullen we daar waarschijnlijk weer tegenkomen.

Wel nog even snel een Hostel geboekt, zodat we voor de eerste 2 nachten een slaapplek hebben.

Zondag:
Ontbijtje gepakt met 2 vriendinnen en alles ingepakt. Om 10:35 zouden we een shuttlebus hebben naar het vliegveld, waar onze vlucht om 12:30 vertrekt. Na de tickets hiervoor gekocht te hebben wachten we bij de receptie in Wake-up, hierbij staan we echter akelig lang te wachten, blijkt dat de chauffeur niets heeft omgeroepen en dus al is vertrokken, we krijgen dan te horen dat we of de trein of de volgende shuttlebus van 11:05 kunnen pakken.. beste akelig als je al om 12:30 moet vliegen, dus de tijd begon behoorlijk te dringen.

Uiteindelijk om 11:10 naar het vliegveld vertrokken, en rond 11:35 aangekomen, geen idee wat ons binnen nog te wachten stond, maar de chauffeur zij dat we nog genoeg tijd hadden en dat we konden relaxen dus dat probeerden we maar te doen.

Eenmaal aangekomen in de Terminal blijkt dat alles via Selfservice gaat.. dus geen rij:D een zeer vriendelijke man heeft ons toen direct geholpen met de boardingpas en bagage en uiteindelijk waren we binnen nog geen 10 min door de customs heen, dus vervolgens nog ruim op tijd voor het vliegtuig. Maar toch volgende keer voor de zekerheid wat eerder vertrekken:)

De vliegtijd kunnen gebruiken om aan blog te werken en wat foto’s over te zetten, erg fijn om dat daar even te kunnen doen. Rond half 4 aangekomen op Cairns, buiten eindelijk de lekkere warme lucht die op je afkomt, dan is het zo’n 30 graden.. ook voor de rest van de week.

We hebben onze eerste 2 nachten geboekt bij Nomad hostel, ligt beetje van het centrum af, 5 minuten met de schuttlebus, niet echt ideaal voor het gaan zoeken van een baan, maar voor de prijs van 17 dollar per dacht (zo’n 11 euro) was dat een snelle keus om toch een slaapplek te hebben. De schuttlebus is gratis, en heeft ons opgehaald van de luchthaven.

Aan de kamer is echter wel te zien dat je minder betaald, het verschil met de bijna 40 dollar van WakeUp is wel te merken. Kamer niet aangekleed, 10 bedden met enkel mannen.. beetje muffe geur en maar 2 of 3 stopcontacten op de hele kamer.. maar ook dat moet je een keer ervaren hebben.. voor ons is echter al snel duidelijk dat we hier niet veel langer willen verblijven.

Na wat zwemmen met wat meiden die we nog van Sydney kennen toch maar besloten alvast andere Hostels te boeken. Voor dinsdag tot vrijdag hebben we nu Gilligans geboekt, vrijdag tot maandag Dreamtime en van maandag tot woendag Travelers Oasis. Zijn er best wat.. ik weet het. Maar kunnen we in ieder geval wat verschillende zien, en liggen alle drie bij het centrum waardoor we geen schuttlebus nodig hebben wat voor mij een stuk gemakkelijker maakt om te solliciteren.

Morgen hebben we de Tablelands tour geboekt, daar vertel ik in week 3 wat meer over.

• 21 September 2016 - 15:25

Jos Biemans:

Mooi verslag en foto's geniet ervan

• 21 September 2016 - 16:55

NELLIE EN WIEL:

hoi kevin ,
    wat een leuke foto's en een heel mooi verslag , wij genieten hier in de Tuinstraat er ook van .
    En heel leuke dingen kun je daar doen , maar wel een beetje spannend met die bus .
    Maar je ziet maar alles komt goed.
    geniet er maar lekker van .
    heel veel groetjes van uit buul .
    wiel en nellie

• 21 September 2016 - 20:12

Mark Verhoeven:

Veel plezier, ziet er goed uit.

Groet,

Mark

• 21 September 2016 - 22:56

Ans :

Wat een mooie belevenissen, Kevin. Veel succes met het zoeken naar een baantje.

• 22 September 2016 - 07:08

Jan:

Gaaf Kevin. Have fun.

• 22 September 2016 - 13:17

Sander:

Hey Kevin,

Goed om te lezen dat je het naar je zin hebt.
    Heel veel plezier!

Sander

• 24 September 2016 - 22:25

Jan, Loes, Job & Lieke:

Geweldig Kevin, wat een belevenissen!!! Mooie foto's ook.

Geniet van je reis!

Jan