Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Kevin Claassen - WaarBenJij.nu Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Kevin Claassen - WaarBenJij.nu

Cairns

Door: Kevin

Blijf op de hoogte en volg Kevin

26 September 2016 | Australië, Cairns

Maandag:
Na een slechte nacht slapen.. dat was te verwachten en ook de reden dat we naar ander Hostels gaan, al op tijd opstaan 6u om 7:15 te vertrekken. Klein busje met zo’n 12 jongeren zijn we naar het regenwoud gegaan ongeveer een uurtje rijden boven Cairns. Daar heb je diverse grote bergen met wandelroutes, maar vooral erg leuk, de watervallen.

De tourgids is zoals we hier ondertussen gewend zijn met dag tours een echte aussie, blijft erg leuk en apart om naar dat accent te luisteren. Wist wel van alles goed vanaf en had wat leuke.. soms toch ook wel spannende verhalen te vertellen over dodelijke planten en dieren. Gelukkig hier niet bij in de buurt gekomen.

De watervallen zijn leuk, beetje te toeristisch als je het mij vraagt.. maar gezien het goede weer veilig en lekker om even in te zwemmen. Ook de diverse bomen erg mooi om te zien (plaatjes komen binnenkort).

Laatste stop is een vulkaan krater, een meer, gelukkig iets warmer water dan bij de watervallen waar blijkbaar krokodillen in zitten, het water is aan de zijkanten vrij ondiep maar in het midden als ik het goed begrepen heb 65 meter diep. De man vertelde dat er 2 soorten krokodillen zijn, de zout water en de “fresh” water, de zout water kennen we allemaal dat je daarbij niet in de buurt moet komen, blijkbaar zijn deze “fresh” water krokodillen niet gevaarlijk, we hebben ze niet in het meer gezien, en dit komt naar zeggen ook zeer weinig voor 1x in 18 maanden, maar hij kon wel bevestigen dat het zeker is dat ze er inzaten.. dus wel leuk om te zeggen dat we gezwommen hebben in een krater met krokodillen:)

Eind van de dag nog even naar het centrum van Cairns geweest en wat boodschappen gedaan, gezien alles hier duur is, kom je al snel achter dat zelf eten maken toch echt veel geld scheelt. Savonds lekker wat eten gemaakt en op tijd gaan slapen, morgen dus naar het volgende Hostel. De rest van de week is het plan om een beetje te gaan relaxen.. sinds dat we hier zijn al elke dag een druk programma gehad, dus even relaxen mag ondertussen wel. Ook zal ik morgen beginnen met mijn CV en gaan solliciteren.. benieuwd hoe dat zal gaan.

Vandaag ingecheckt bij Gilligans, het hostel dat bekend staat om z’n feesten en dus om weinig rust Gelukkig is dit voor ons erg meegevallen, we hadden een goede kamer, geen geluidsoverlast en erg leuke kamergenoten waarmee we een paar avonden een drankje hebben gedaan. Wat we wel merken aan Cairns (en de oostkust) is dat het erg veel om feesten lijkt te draaien en daarnaast natuurlijk sightseeing.

Cairns is leuk om even te zijn, maar voelt erg aan als een vakantieplaatste, hier heb je dan ook vooral bars enzo. Gezien er hier zoveel backpackers zijn is het erg lastig om hier een baan te vinden. Ben een aantal plaatsen binnen gegaan, maar een erg duidelijk antwoord krijg je vaak niet.. en dan weet je eigenlijk al genoeg. Al te veel cv’s heb ik dan ook niet geprint.. gezien dat ook geld kost en dat dus sonde is als t op niets uitdraait.

De rest van de groep lukt het helaas ook niet echt een baantje te vinden en gezien we het allemaal na een week wel een beetje gezien hebben hier, lijkt het ons een goed plan om verder naar beneden te trekken. Nieuwe plaatsen nieuwe kansen. Daarbij verwacht ik in Brisbane en Sydney meer kans te hebben gezien daar ook de kantoren zitten, waarin ik wat meer ervaring heb.

Donderdag hebben we in ieder geval nog de Great Barrier Reef, waarbij ik ook zal gaan duiken, daar heb ik erg veel zin in! Daarnaast is er hier nog Cape Tribution, en daarna zal ik alleen naar het volgende punt vertrekken. Dit gezien ik voor werk ga zoeken en Melvin hier alleen is om te reizen.. we zullen elkaar dan later onder weer meeten.

Donderdag: Great Barrief Reef
Vandaag vroeg op staan, om 8u moeten we bij de pier zijn om te vertrekken naar het Great Barrier Reef, dit is ongeveer 1,5u varen. Onderweg krijgen we met een kleine groep instructies voor het duiken. Daarna zal ter plaatsen de 1ste introdijk beginnen, deze duurt ongeveer een half uur. Je kunt er ook voor kiezen om nog een 2de en 3de duik te doen, maar gezien je daar 50 en 30 dollar voor betaald laat ik dat maar zitten, de introduik was al zo’n 70 dollar. Daarnaast zit bij deze tour snorkelen inbegrepen dus kan ik me daarmee de rest van de dag vermaken.

Het duiken zelf was echt super, ik heb dit gedaan omdat ik echt benieuwd hierna was, en wellicht me zelf wil gaan certificeren voor de 10 min. Dus dit was een prima test daarvoor. Op het begin krijg je wat oefeningen voor de ademhaling etc, dat is het eerste stuk van de duik erg wennen, eenmaal beneden voelt het echter prima en is het prachtig de onderwaterwereld te zien en naast toch behoorlijk grote vissen te zwemmen (Foto’s komen later van Great Barrier Reef). Helaas is het eer dat je gewent bent aan het duiken, de intro les al weer afgelopen, maar dat weet je van te voren. Ik weet dankzij de introduik voor mezelf genoeg dat ik tijdens deze reis een goede prijs ga zoeken om mezelf te certificeren, zodat ik dit vaker kan gaan doen!

Vrijdag avond met een deel van de groep een BBQ gedaan bij het Lagoon in het centrum van Cairns. Dit is een groot zwembad vlakbij de zee, waarin je niet kan zwemmen/surfen door gevaar van krokodillen en kwallen. Bij dit lagoon heb je echter een aantal BBQ’s waar je gratis gebruik van kunt maken, ideaal dus voor een avondje samen met vrienden.

Zaterdag nog even naar de Rusty’s geweest, dit is een foodmarked. Hier kun je voor een fijne prijs aan fruit komen, wat ik dan ook even lekker ingeslagen heb. Naderhand een van de groep uitgezwaaid bij de Greyhound stop, hij gaat als eerste uit Cairns naar zijn volgende bestemming Mission Beach. Makkelijk om meteen te weten waar de bus te pakken straks.

Verder hebben we het deze week lekker rustig aan gedaan, nog even een paar keer voor een baan gezocht, maar zoals verwacht niet veel geluk. Het is me dan ook duidelijk dat ik wat sneller naar beneden ga. Precies weet ik nog niet, maar ik wil niet te lang ergens blijven rondhangen tenzij het echt een erg leuk plaatsje is en ik er werk kan vinden natuurlijk.

Na diverse couchsurf pogingen en mijn profiel gecontroleerd te hebben met iemand die wel succes had.. eindelijk dan toch mijn eerste adresje in Townsville gevonden. Zal daar volgende week vrijdag tot maandag heen gaan.

Voor nu nog even een paar daagjes Cairns en een beetje plan maken voor de komende weken. Naar verwachting zal ik dinsdag/woensdag te Cape Tribution tour gaan doen!

  • 26 September 2016 - 14:24

    Marian, Paul, Patrick:

    Ha Kevin
    Ziet er allemaal goed uit.
    Goed verhaal, mooie foto's.
    Ook wij krijgen hier veel reacties van mensen die je volgen, super.
    Geniet ervan

  • 26 September 2016 - 23:06

    NELLIE EN WIEL:

    hoi Kevin ,super leuk daar en wat een scheetjes die schildpadjes.
    en die watervallen , prachtig en met de slang op je arm een hele ervaring .
    hele mooie foto's .
    en nu hopen dat je gauw wat tegen komt om wat extra te kunnen doen .
    heel veel succes . en de groetjes uit de Tuinstraat .


  • 29 September 2016 - 21:54

    Mien Van Der Woude:

    Hoi Kevin,

    Wat een mooie foto's daar bij de watervallen, was het bij het Great Barrier Reef?
    Flinke schildpadden ook, mooi om te zien zeg.
    Ik vind at je al ontzettend veel hebt gedaan en je bent nog geen maand weg.
    Ben benieuwd wat je allemaal nog meer gaat beleven.

    Groetjes en tot het volgende verslag
    Mien van der Woude

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kevin

Actief sinds 01 Juni 2016
Verslag gelezen: 299
Totaal aantal bezoekers 5704

Voorgaande reizen:

02 September 2016 - 31 December 2017

Aussie

Landen bezocht: