Enige tijd in Sydney en Blue Mountains - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kevin Claassen - WaarBenJij.nu Enige tijd in Sydney en Blue Mountains - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kevin Claassen - WaarBenJij.nu

Enige tijd in Sydney en Blue Mountains

Door: Kevin

Blijf op de hoogte en volg Kevin

18 December 2016 | Australië, Sydney

Momenteel zitten er bijna 4 maanden op, wat gaat de tijd hier snel. Op het begin denk je hoe ga je de tijd volkrijgen, en nu begin ik te denken hoe ga ik alles nog binnen de tijd zien.

Momenteel woon ik op kamers 5 min lopen van Central af, hier zit ik met 7 anderen in, moet zeggen gezien iedereen erg relaxed is dat het prima te doen is, en vooral erg fijn om even niet meer in Hostel te hoeven verblijven. Hebben ondertussen zelfs samen een Playstation 3 gekocht met wat spellen, totaal niet wat ik verwacht had, maar wel leuk.

Heb momenteel ook werk, in North Sydney, een IT baantje met een voorlopig maand contract, met uitkijk naar meer, we gaan zien waar het op uitdraait. Het is hier 20 min vandaan ongeveer en zit op 12de verdieping, waardoor ik prachtig uitzicht heb op Sydney en het water, veel beter uitzicht ga ik niet krijgen denk ik :)

Hiervoor heb ik nog een Customer Service baan gehad, dit heb ik een weekje gedaan voordat ik toevallig stuk sneller dan verwacht bij deze baan uitkwam. Dit baantje was bij een kamper verhuurder, ook dit was prima te doen, wel ongeveer uurtje weg. Paar weken terug kwam dit baantje erg goed uit, gezien het hier in het weekend hostels vol zitten en ik enkel voor de zaterdag avond niets meer kon vinden en dus geen slaapplek had.. op dat moment veel geluk gehad dat ik op werk in camper kon overnachten :)

Afgelopen weekend ben ik naar het Holland House geweest, dit is iets langer dan uur rijden. Het idee kwam van de facebook groep en uiteindelijk hier met zo’n 7 mensen gemeet. Erg leuk om daar kroketten en frikandellen/poffertjes enz. te eten, het smaakt natuurlijk niet zo goed als thuis, maar toch voor het gevoel prima. Deze hele winkel staat vol met typisch Nederlandse spullen zoals beschuit en hagelslag en nog veel meer, daarnaast het je achterin nog een in Nederlands gekleed winkeltje met allemaal souvenirs.. kunt wel zien dat het aan de oude kant is.. en daarnaast behoorlijk prijzig. Maar een leuke ervaring!

Naderhand met nog 2 van de groep terug gereden naar de stad en bij de Harbour wat drankjes gedaan. Hier ook nog even een goede daad verricht door een vogeltje van een vishaak te bevrijden :)

Tot nu toe is mijn tijd in Sydney prima, om eerlijk te zijn vond ik Sydney de eerste 2 weken tegenvallen als je enkel in het CBD bent, dan heb je het vrij snel gezien, dit hoor ik ook van veel mensen die dan vaak Melbourne toch leuker vinden, dit staat op het programma van januari dus kan ik nu nog niet over oordelen. Echter hoe langer ik in Sydney blijf, hoe leuker ik het hier vind en ik merk dat het buiten CBD in alle Suburbs erg veel variatie te vinden is. Daarnaast kom ik ook steeds meer nieuwe plekken tegen iets buiten de stad die me erg leuk lijken. Natuurlijk heb ik ook alweer erg veel zin om verder te reizen, maar dit komt binnenkort wel weer. Momenteel nog even verder sparen :)

Daarnaast natuurlijk ook kerst en nieuw. In de meeste gebouwen staan al wel kerstbomen, maar veel kerstverlichting heb ik hier rond Central nog niet gezien, enkel een paar appartementen die veel geld hebben gestoken om het op kerst te laten lijken. Ik krijg tot op heden nog niet echt een kerstgevoel zoals ik dat normaal wel heb.. heeft waarschijnlijk te make omdat het buiten 30 graden is en we waarschijnlijk met kerst op het strand liggen.. :)
Op dit moment een beetje aan het plannen voor kerst en nieuw, waarschijnlijk op kerstdag wat films kijken en lekker eten maken, en toch nog wat kerstverlichting hier ophangen. Met nieuw in ieder geval het vuurwerk kijken, van welk punt af weet ik alleen nog niet.

Gisteren dan eindelijk naar de Blue Mountains geweest, of althans een gedeelte ervan. Het is erg groot, dus je kunt blijkbaar vanaf verschillende punten vertrekken, je kunt hier dan ook best een paar dagen verblijven door bijv. in een tentje te slapen.

Gister zijn we naar Katoomba gegaan, ongeveer 2u met trein hier vandaan, het is erg leuk om het binnenland van Australië te zien, bij aankomst zie je al direct de Tree Sisters met het uitzicht erbij is echt prachtig!

Vanuit hier zijn we eerst via de Cliff route naar de Katoomba Falls gegaan en vervolgens de zelfde weg terug. Om vervolgens naar de Leura Cascades te gaan, dit kan dan ook weer via de Cliff route of je kan de Bushwalk gaan doen. De vrouw van de info balie had volgens mij geen idee hoe ze dit moest verkopen, ze gaf aan dat de bushwalk gewoon een andere wandeling was die je kon nemen en je hierbij allereerst via een steile trap naar beneden moest.. klink dus niet heel interessant, dus we dachten laten we maar naar het splitspunt gaan en kijken we daar wel. Hier aangekomen zien we allemaal uitgeputte mensen, dus gezien iedereen daar aanraden het de doen, konden we het niet laten :)

De trappen naar beneden waren inderdaad erg stijl, en het waren er ook superveel, maar met het uitzicht erbij en de bushwalk met een aantal prachtige watervallen, met als afsluiten de Leura Cascades zijn we erg blij dat we dit gekozen hadden! Vooral de grote waterval bij de Leura Cascades, om dit van beneden af te zien was geweldig!

Dat is wel heerlijk van hier zijn, op een “gewoon” weekend, ga je of naar het strand, of we kunt een tripje maken. Wanneer je hier al een tijdje werkt, helpt dat je even herinneren dat je aan het reizen bent.

Komende weken dus kerst en nieuw, na nieuwjaar zal ik weer een blog maken online zetten over mijn ervaring hiervan, kijk er naar uit!

Nog een dingetje, gezien ik geen vip account meer heb en ik bijna aan het max. van mijn foto’s zit, ga ik voortaan alles op mijn Instagram posten, als je dus foto’s wil zien van mijn reis, verwijs ik graag hiernaartoe:

https://www.instagram.com/kevinclaassen/

Dit is publiekelijk en dus geen inlog voor nodig

Voor nu iedereen alvast fijne feestdagen en een gelukkig nieuwjaar!

  • 18 December 2016 - 08:08

    NELLIE EN WIEL:

    goede morgen Kevin ,
    bedankt weer voor het leuke verslag van je reis .
    zo te lezen heb je het er heel goed , en mooie dingen kun je ondernemen .
    lekker met de kerst op het strand , en met oud en nieuw vuurwerk gaan bewonderen.
    we zullen in de Tuinstraat ook naar het vuurwerk kijken ,wat vliegt de tijd toch
    al bijna vier maanden weg .
    maar wij wensen jouw daar een heel fijn uiteinde en een heel gezellig 2017,
    met heel veel reisplezier.
    heel veel groetjes van uit Buul
    doei, doei .

  • 18 December 2016 - 08:31

    Franka:

    Hallo Kevin
    Een mooie ervaring dat is toch helemaal anders dan Budel.
    Geniet ervan en tot misschien weer eens in de Tuinstraat.
    Fijne kerstdagen en een goede jaarwisseling en de beste wensen voor het nieuwe jaar.
    Groetjes franka

  • 18 December 2016 - 12:27

    Marian:

    Ha Kevin
    Mooi verslag en mooie foto's weer.
    Zie dat je op instagram al veel volgers hebt.
    De tijd gaat inderdaad snel, met de plannen die je nog hebt zul je voorlopig nog niet terug zijn.
    Gelukkig hebben we veel contact en gaat het goed met je.
    Blijf genieten, deze ervaring nemen ze je niet meer af.
    Fijne kerstdagen en ga zo door in 2017


  • 01 Januari 2017 - 21:54

    Jos Biemans:

    Hallo Kevin,

    Happy Newyear en een mooie tijd toegewenst.

  • 27 Januari 2017 - 15:37

    Liesbeth En Nol:

    Hey Kevin

    Ja de Hollandse frikandellen/kroketten zijn niet te missen ha ha

    Wat een super geweldige reis een kei leuke foto's
    Geniet van deze ervaring (fijn dat wij zo ook mee kunnen genieten)
    Dit vergeet je nooit meer.

    Succes Liesbeth en Nol

  • 06 Mei 2017 - 18:21

    Mien:

    Hoi Kevin,

    Het is een tijdje geleden sinds ik de laatste keer het e.e.a. gelezen heb. Gaaf waar je allemaal de tijd voor neemt tussen het werken door. Superleuk.

    Ik probeer de foto's ook nog fff te kijken.

    Groetjes
    en het ga je goed.
    Mien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kevin

Actief sinds 01 Juni 2016
Verslag gelezen: 314
Totaal aantal bezoekers 5702

Voorgaande reizen:

02 September 2016 - 31 December 2017

Aussie

Landen bezocht: