Week 9/10: Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kevin Claassen - WaarBenJij.nu Week 9/10: Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kevin Claassen - WaarBenJij.nu

Week 9/10: Sydney

Door: Kevin

Blijf op de hoogte en volg Kevin

13 November 2016 | Australië, Sydney

Bij terugkomst in het 790 Hostel heb ik eind van de week 3 Nederlandse jongens leren kennen. 1 daarvan ging maandags terug naar Nederland, de andere dinsdag naar Cairns om zijn oostkust avontuur te gaan beginnen.

Het weekend van mijn verjaardag hebben we daarom besloten om een Airbnb te huren, uiteindelijk een goede privé woning kunnen vinden voor eenzelfde prijs als een hostel, dus een goede keus. Fijne daarvan was dat we ook een tuin hadden waar we gebruik van konden maken. Gezien de andere jongen naar huis ging op maandag, konden we de zondag gebruiken om zowel mijn verjaardag als zijn vertrek te vieren.

Ik was enigszins nieuwsgierig hoe het zou zijn om m’n verjaardag in het buitenland te vieren, maar met een gezellige groep en een plek buiten het hostel was dit prima geslaagd.

De rest van de dagen afgelopen week heb ik vooral energie gestoken in het zoeken van een baan en een aantal interviews gehad. De interviews zelf gingen erg goed, maar het afwachten duurt langer dan verwacht. Dit komt vooral omdat ik aan het zoeken ben naar een IT baan met sponsorship (Work visa 457) wat het toch wel iets lastiger maakt.

Gezien mijn budget elke week automatisch behoorlijk slinkt door het betalen van accommodatie in Sydney heb ik uiteindelijk besloten ook maar te gaan solliciteren voor tijdelijk werk bij een backpacker baantje, dit om te zorgen dat mijn budget niet opraakt, dus geen geld stress meer en daarnaast kan ik ondertussen blijven zoeken naar mijn work visa mogelijkheid en rustig de interviews afwachten.

Na zoveel gesolliciteerd te hebben… dat wanneer iemand me zou bellen ik niet eens meer weet voor welke baan het zou zijn, heb ik dan uiteindelijk toch iets gevonden. Ik zal komende week dus mijn eerste werkweek in Australië gaan beproeven, waar ik erg veel zin in heb. Mijn werk zal bestaan uit Front Office werk en Sales, en moet in principe zorgen dat mensen met een gerust/goed gevoel op vakantie gaan/terug komen. Zodra ik mijn eerste salaris binnen heb over 2 weken ga ik kijken voor een private room, zodat ik de komende tijd weg kan uit hostels en een stekkie voor mezelf heb.

Het begint ondertussen wel goed zomer te worden hier in Sydney, erg raar om al kerstbomen te zien staan terwijl t buiten een goede 25 graden of warmer is. Ben blij dat ik in ieder geval met deze tijdelijke baan nog een short/t-shirt aan mag doen :) mocht ik straks IT baan krijgen, zal dat waarschijnlijk een pak worden, dus ik geniet er nog van zolang het kan.

Ik heb erover nagedacht om al even naar Melbourne te gaan, dit gezien ik van veel mensen te horen krijg dat dit ze beter bevalt dan Sydney, maar gezien het lekkere weer hier, de mensen en dat ik het goed naar m’n zin heb in deze stad, heb ik momenteel besloten hier voorlopig te settelen. Ik zal eind januari waarschijnlijk voor een week of paar dagen naar Melbourne gaan, dit omdat ik kaarten heb voor de Australian Open finale van tennis. Waarschijnlijk zal ik daar dus een week/midweek tripje van gaan maken.

Gezien de komende weken vooral uit werken bestaan zal ik voorlopig even geen week blog erop zetten, maar houdt jullie bij tijds zeker op de hoogte van mijn ervaringen van het werken hier in Sydney en mijn avonturen daarnaast.

Ondertussen zitten er precies 2,5 maand op, en nog lang niet klaar. Kijk er erg naar uit wat de komende tijd gaat worden :)

  • 13 November 2016 - 11:58

    Marian:

    Ha Kevin

    Super verhaal weer, heb je ook nog wat nieuwe foto's?
    Misschien van de walvissen?
    Wij hebben het gebak met je verjaardag gemist, wel fijn dat je het niet alleen hebt hoeven vieren.
    Je pakketje is helaas nog niet aangekomen, we gaan ervan uit dat het er snel is.
    Succes met je eerste werkdag morgen.
    Tot skype

  • 13 November 2016 - 18:11

    NELLIE EN WIEL:

    hoi kevin ,
    weer een heel mooi verhaal met veel belevenissen.
    Nog van harte gefeliciteerd met jouw verjaardag , wij hebben er in buul unne goeie op gevat.
    Proost nog hij smaakte perfect!!!! grapje.
    hopen dat je het naar de zin krijgt met het werk, maar dat zal wel .
    En wat fijn dat je naar de tennis wedstrijd kunt gaan kijken tof zeg .
    je hebt al veel gezien en gedaan .
    nog heel veel plezier en groetjes van uit de Tuinstraat.
    van daag is de sint met zijn pieten in buul gearriveerd dus we moeten braaf zijn he .
    doei doei


  • 14 November 2016 - 08:45

    Manon:

    Hi Kevin,

    Volgens mij heb je het er prima naar je zin. Ja Kerst midden in de zomer is heel vreemd kan ik je vertellen. Geniet maar alvast van alle zeer uitbundige kerstversiering bij de mensen in de tuin, soms erg mooi en soms erg overdone. Anyway, enjoy en werk ze.
    Hier gaat alles zijn gang :-).
    Groetjes

  • 14 November 2016 - 10:04

    Ans :

    Hallo Kevin,

    Leuk om je verhalen weer te lezen.
    Het meeste had ik natuurlijk al gehoord toen we belden. Maar dit was toch iets uitgebreider.
    Fijn dat je werk hebt gevonden. Wie weet welke talenten je nog tegenkomt van jezelf.:)
    Geniet maar van de mooie momenten en tot gauw.


  • 23 November 2016 - 18:27

    Mien:

    Hoi Kevin,

    Hier nog een verlate proficiat. Je verjaardag in Australie vieren met nog zoveel mooie vooruitzichten. Prachtig. En natuurlijk ook een dikke proficiat met je baantje. Goed geregeld.
    Veel succes . Als ik dit type ben je al weer een tijdje aan het werk. Ik ben benieuwd.
    Het gaat je goed, ik zie de foto's en je verhalen graag tegemoet.

    groetjes
    Mien

  • 17 December 2016 - 18:17

    NELLIE EN WIEL:

    hoi Kevin dacht doe even een berichtje sturen , om jouw in het verre weg .
    hele fijne feestdagen te wensen en een heel fijn 2017 .
    heel veel groetjes .
    Wiel en Nellie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kevin

Actief sinds 01 Juni 2016
Verslag gelezen: 259
Totaal aantal bezoekers 5701

Voorgaande reizen:

02 September 2016 - 31 December 2017

Aussie

Landen bezocht: