Week 8: Byron Bay - terug in Sydney - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Kevin Claassen - WaarBenJij.nu Week 8: Byron Bay - terug in Sydney - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Kevin Claassen - WaarBenJij.nu

Week 8: Byron Bay - terug in Sydney

Door: Kevin

Blijf op de hoogte en volg Kevin

30 Oktober 2016 | Australië, Byron Bay

Aangekomen bij Aquarius hostel in Byron Bay na een redelijke korte busreis 2,5u. Valt meteen op dat dit weer een heerlijke vakantie bestemming is, wat ik al wel van de voren had gehoord. Iedereen is er erg relaxed, en erg mooi strand en natuur.

Allereerst met een jongen uit mijn kamer naar het strand geweest, goed begin van de dag. Naderhand terug in het hostel een Duits meisje leren kennen dat hier al 10 maanden is en dus bijna naar huis moet. Zij reist ook alleen en gaat vandaag de Lighthouse walk doen, gezien dit een leuke wandeling moet zijn besluit ik mee te gaan en dit blijkt een goede keus.

Allereerst komen we bij het eind van het strand bij het Captain Cook uitkijkpunt, prachtige natuur en bij de kijk op de zee erg veel surfers, mooi om te zien allemaal in een lijn met 20 bij elkaar. Naderhand de wandelling doorgezet naar de top, onderweg komen we nog bij het meest oostelijke punt van Australië aan, ook leuk om dat nog even af te kruisen (al had ik dat niet op mijn lijst staan :) ) Daarna aangekomen in de top hebben we een walvissen uitkijkpunt, waarbij ik dan ook eindelijk het geluk heb om walvissen te mogen spotten, wat een toffe ervaring is!

Hier aan de top uiteindelijk met heel veel backpakkers de zonsondergang bekeken.

Terug bij het hostel hebben we een gratis avondmaaltijd, gezien gratis hier in Australië vaak tegenvalt ben ik blij verrast met het grote lekkere bord spaghetti dat ik voorgeschoteld krijg. Hier uiteindelijk ook de avond afgesloten met nog een paar potjes Jelly Wrestling tussen meiden die er hard voor gaan gezien ze 100 dollar kunnen winnen.. Nee ik ben niet tot het eind blijven kijken :)

Dinsdag ochtend per toeval een gast tegen gekomen die ik zag in Rainbow Beach na mijn Fraser Island tour, uiteindelijk daarmee naar het strand gegaan, blijkt dat hij bij een groep Nederlandse jongens omgaat, voelt goed om weer even Nederlanders tegen te komen en daar dan ook de rest van de dag mee opgetrokken. Het fijne van mensen om je heen hebben op een dag dat je een nacht busreis gaat doen is erg fijn, hierdoor gaat het wachten op de bus veel sneller om.

Savonds om 7u uiteindelijk gestart met mijn voorlopig laatste lange busreis van 15u richting Sydney.

Na niet lang geslapen te hebben meet ik dan woensdag ochtend in het Wake Up hostel weer met Melvin, waar ik ook voor een nachtje geboekt heb, de laatste 2 nachten hebben we bij 790 George street geboekt, gezien het hier met 34 dollar per nacht voor 4 bed room stuk goedkoper is dan Wake up. En daar om de hoek.

Voor de rest woensdag gezellig bij gekletst en wat info opgedaan bij Ultimate OZ, dit gezien we morgen naar de Eightpools gaan, hiervoor kun je een tour boeken, deze kost echter 130 dollar, en dat vinden we beide veel te veel. Alle travel bureaus geven aan dat het bereiken hiervan erg moeilijk is, maar dit blijkt achteraf erg goed te doen. Je kunt het per auto doen, maar ook met trein. Gezien de trein in Australië en openbaar vervoer in algemeen aardig goedkoop is hier en goed te doen besluiten we deze optie te pakken. Dit betekend dat we voor ongeveer 10 dollar retour met trein en wat supermarkt eten van paar dollar nog geen 15 dollar p.p. voor de Eightpools hebben uitgegeven.

We vertrekken donderdags gezien hier het weer het beste is, het plan is om 9u de trein te hebben, dit zal ongeveer een uur reizen zijn, tot Otford station en vanaf daar via National park naar het eindpunt lopen, het wandelen is zo’n 1,5u. en dan nog terug dus.

We lopen iets wat vertraging op gezien we de trein van 9u weten te missen, uiteraard vertrekt juist deze elk uur, dus betekend dat we om 10u vertrekken, daarnaast missen we het laatste station, hebben we nog erg veel geluk dat er een trein een paar minuten later terug gaat. Begint dus al erg interessant :)

Eindelijk aangekomen wel echt mooie natuur, en ook precies wat Melvin voor een laatste dagje uit zocht dus dat komt goed uit.

De wandeling is lang, maar goed te doen, met veel mooie uitkijkpunten. Uiteindelijk aangekomen bij de Eightpools, gelukkig nog goed op tijd voordat het water omhoog komt, als je hier te laat bent, dan zie je het dus niet meer (foto’s komen bij blog te staan)

De uitzichten hier worden vergeleken met Nieuw Zeeland, en deze gezien te hebben ben ik al erg nieuwsgierig wat ik op mijn reis naar Nieuw Zeeland later nog te zien ga krijgen!

Na een uurtje of 2 besloten om terug te lopen voordat het donder word, de wandeling terug is aardig zwaar, gezien we al heel wat KM gemaakt hebben en op de heenweg niet in de gaten hebt hoe vaak je wel geen trappen tegen komt.. bij terugkomst in Sydney nog even goed uit gaan eten.

Vrijdag nog een laatste relaxt dagje gehad en savonds nog even goed afgesloten bij de SideBar van Wake Up.

Zaterdag verhuisd naar Mad Monkey hostel gezien dit de enige optie nog was, hier zal ik het weekend verblijven waarna ik weer terug ga naar 790.
Op de laatste dag van Melvin nog even naar Darling Harbour gegaan en even goed uit eten geweest bij een redelijk goedkoop Asian restaurant, daarna alle spullen gepakt, nog wat souvenirs voor thuis gekocht en een enkeltje voor de Shuttlebus naar het vliegveld gekocht om zo gratis terug te komen bij het hostel, dat is ook nog gelukt :)

Erg raar om afscheid te nemen van Melvin, wetende dat hij morgen weer in Budel is en ik voorlopig nog niet naar huis ga. Maar ook erg veel zin in de rest van mijn reis en benieuwd naar wat er nog staat te gebeuren.

  • 23 November 2016 - 18:20

    Mien:

    Hoi Kevin,

    Mooi om de vakantie van Melvin op deze manier af te sluiten. En wat een prachtige dingen heb je weer meegemaakt. Ik ben benieuwd naar de foto's.

    groetjes
    Mien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kevin

Actief sinds 01 Juni 2016
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 5699

Voorgaande reizen:

02 September 2016 - 31 December 2017

Aussie

Landen bezocht: